שמונה טיפים לצילום ילדים ותינוקות בבית

1. הכנה מקדימה

כשאתם מתכוונים לצלם את ילדכם, השאירו הסחות דעת בצד (טלפון נייד וכו') והכינו את המצלמה שתהיה בהישג יד. חשוב שתיתנו לילד להוביל, תראו באיזה מצב רוח הוא כעת, במה הוא מעוניין ואיזה צעצוע מרתק אותו כרגע וזירמו עם הסיטואציה.

2. סבלנות
צילום ילדים מצריך הרבה סבלנות. דבר ראשון צריך לשים את הילד במקום הראשון ולכן יש לזכור שלא תמיד הילד ישתף פעולה ולא תמיד ירצה להצטלם דווקא מתי שאתם רוצים. הרבה פעמים קשה לביים את הילדים ולכן יש לזרום על הסיטואציה בה אתם נתקלים ולחכות לרגע הנכון. כאשר אותו רגע קורה צלמו אותו הרבה ומכמה זוויות.

3. שיתוף פעולה
כדי שייצאו לכם תמונות טובות עליכם לקבל את שיתוף הפעולה של הילד. ילד שלא מעוניין להצטלם "יעשה דווקא" ואפילו יתרחק ממכם. כאן זה לגמרי תלוי באופי של הילד ובקשר שלכם איתו. עליכם לגרום לו לשתף פעולה בדרך שעובדת עבורו. אם מדובר בילד בוגר או ילד שאופיו נוח ומרצה אתם יכולים לנסות לביים קצת את הסיטואציה, אם מדובר בילד צעיר יותר או ילד אנרגטי ופעיל הניחו לו להרגיש שהמושכות בידיו.

4. שם ולא שם
נסו להיום שם בסיטואציה אך שהילד לא ירגיש שאתם שם יותר מדי. תנו לדברים לקרות מאליהם, אתם יכולים להציע לילד חפצים שונים אך אל תגידו לו מה לעשות איתם. תנו לו להחליט לבד מה הוא רוצה לעשות ברגע הנתון ותחיו את הרגע הזה איתו.

5. העמדה ללא העמדה
ילדים הם מאוד חכמים והם אוהבים לרצות, לחקות אך גם להביע את עצמם בדרכם שלהם. ישנם מספר דרכים לגרום להם להצטלם כפי שאתם רוצים. לדוגמא להניח מולם חפצים שאתם בוחרים ויודעים כיצד יגיבו אליהם, להגיד להם לעשות פעולה כלשהי שהם טובים בה "בשבילכם", או לחקות פרצוף מצחיק שאתם עושים. כמו כן, אם הילד שקוע במשחק, יש לכם זמן לחשוב על הקומפוזיציה. אתם יכולים להתמקם מבלי להפריע לו, לכוון את המצלמה וברגע הנכון לקרוא בשמו והוא יישיר אליכם מבט – והנה לכם פריים מצויין.

6. קומפוזיציה
חלק חשוב מאוד מהצילום הוא הקומפוזציה של התמונה. לפני שאתם מצלמים חישבו כיצד הייתם רוצים לבנות את התמונה. האם אתם מעוניינים לצלם תמונת פנים או תמונה שתכלול גם את הגוף? האם אתם מעוניינים להכניס את מה שקורה מסביב לפריים או רק את הילד שלכם? אם החלטתם לצלם את כל הגוף דאגו להכניס את הילד בשלומותו לפריים מבלי ששום פרט ייחתך. דאגו להשאיר מרווח מספיק בין ראש הילד לקצה התמונה. כוונו את הפוקוס של המצלמה על הפנים של הילד וחישבו האם אתם מעוניינים שהוא יהיה במרכז התמונה, בצד ימין, בצד שמאל, למעלה או בתחתית.

7. צילום מגובה העיניים
כשמצלמים ילדים חשוב מאוד לצלם מגובה העיניים שלהם, לא לצלם אותם מלמעלה (אלא אם כן יש לכך הצדקה ומטרה או שזה חלק מהקומפוזיציה שבניתם). כאשר מצלמים את הילד מגובה העיניים יש בכך מתן כבוד לילד ולסיטואציה הנרקמת מול המצלמה, בצילום מגבוה תיווצר אשליה אופטית בה הילד נמוך יותר ו"דבוק" לרצפה והפרופורציות שלו מתעוותות. כדאי לשבת מול הילד ואפילו לשכב מולו על הרצפה.

8. תאורה ורקע
התאורה הינה מרכיב עיקרי בתמונה משום שהיא תקבע האם הצילום יהפוך לצילום טוב, בינוני או גרוע. אם אתם מצלמים בחוץ השעות הכי טובות לצילום הם בזמן שאין שמש חזקה וישירה לדוגמא בשעות אחר הצהריים כאשר השמש נמוכה ולא יוצרת צללים קשים על פני המצולמים. במידה ומדובר בתאורת יום קשה השתדלו שהילד יהיה בצל כאשר הרקע מאחוריו מוצל גם כן, או במידת הצורך העזרו במבזק. כשהצילום הוא ביתי שימו לב לתאורת הסביבה- אור חלון/אור מנורה וכו'. כמו כן, שימו לב לרקע וזכרו שהרקע הוא חלק בלתי נפרד מהתמונה אך אסור לו לבוא על חשבון צילום פניו של הילד.


אח! איזה אח מעניין אתכם לקרוא עוד ?

אח! איזה אח

איזה דבר נפלא זה אחים! צילומי אחים ואחיות בסטודיו הם חוויה משמחת ומהנה במיוחד. לראות את הדינאמיקה הזו, הקורמת עור וגידים מהיום בו נולד האח הצעיר וכיצד היא מתעצמת מיום ליום וניבטת בכל דבר ודבר שהילדים עושים יחד- משחק משותף, ארוחה משפחתית, ספר לפני השינה, וגם – ריבים של אחים.להמשך קריאה
X

מעוניינים בפרטים נוספים?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם או התקשרו עכשיו 054-6446545