כיצד להכין את הילדים (ואת עצמכם) לצילומי סטודיו? – שמונה טיפים

1. הכנה מקדימה

כמו בכל אירוע בחיים הקשור לילדים, חשוב מאוד להכין את הילד לקראת מה אתם הולכים. להסביר לו בשפה שיבין, כי אתם תסעו להצטלם בסטודיו לצילום, שם תפגשו את הצלמת הנחמדה שתצלם אתכם יחד ולחוד כדי שתהיה לכם מזכרת משפחתית. תראו לילד שאתם מתכוננים לכך בשמחה, אבל גם אל תגזימו ואל תבטיחו הבטחות שווא. כדאי ומומלץ להביא עמכם חפץ מעבר, בובה מיוחדת או משחק אהוב שהילד יוכל להתרפק עליו ולחוש כיף ושמחה.

2. מועד צילום נוח – גם לילדים
כשאתם קובעים מועד לצילום חשוב מאוד לקבוע מועד שיהיה נוח גם לילדים שלכם. שלא יהיה עייפים או רעבים, שלא "יפסידו" אירוע חשוב להם רק כדי לנסוע להצטלם וכמובן, הקפידו לצאת קודם מהבית, ולחשב את הנסיעה כדי לא להתקע בפקקים או לאחר דבר שעלול להעיב על מצב הרוח של כל המשפחה.

3. רגליים על הקרקע
אל תבטיחו לילדים הבטחות טרם הצילומים וגם אל תצפו מהם להרים וגבעות. היו עם הרגליים על הקרקע. כדי לא להתאכזב או לאכזב אותם. מומלץ להסביר להם בטרם ההגעה מה אתם הולכים לעשות ושזו הולכת להיות חוויה משפחתית נהדרת, בה הם יוכלו להשתתף ולשחק בזמן שהצלמת תצלם אותם.

4. תזרמו עם הילד
הילד לא באמת צריך לשתף פעולה, כלומר- לא מצופה מהילד לשבת מול המצלמה ולחייך. בסטודיו חפצים רבים, צעצועים, אביזרים ובטח אתם באים גם מצוידים מהבית עם צעצועים שהוא אוהב במיוחד. תזרמו עם רצונותיו. הניחו לו לבחור לבד באיזה חפץ הוא מעוניין ועם איזה בגד שאתם בחרתם בבית הוא רוצה להצטלם קודם. אך עדיין במסגרת גבולות הזמן והדברים החשובים לכם.
כשמגיעים לסטודיו, אם הילדים מתביישים מומלץ להתחיל עם צילומי משפחה, וכך לגרום לילדים לחוש בנוח ולהתרגל לסביבה השונה, אם ילדכם נכנס ישר לאווירה- אפשר לחכות עם הצילומים המשפחתיים לסוף לזמן שהילדים מתעייפים יותר.

5. אל תביימו
אינכם רוצים שילדכם יצטלם עם חיוך מאולץ או מבט מוזר. הניחו לו להיות ילד. הערות של "אל תעשה ככה" רק פוגעות בביטחונו של הילד ומבלבלות אותו. דבר שיכול לגרום לו לתסכול. ילד שמח ייצור תמונה שמחה, גם אם אינו מחייך בה או אינו מיישיר מבט למצלמה. תמונה טובה לא חייבת לכלול את אלו. תסמכו על הצלמת שתדע באיזו זווית לצלם וכיצד לגרום לילד לשתף פעולה בדרך שתיטיב עם התמונה.

6. תעזרו אבל לא יותר מדי
להגיע לסטודיו לצילום זה לא דבר שעושים כל יום, ולכן מאוד ייתכן שילדכם יחשוש/יתבייש/יהיה לחוץ ועוד (הוסיפו לפי הצורך). תפקידכם לעזור לו לווסת את מצב רוחו בהתאם לסיטואציה, אך אין זה אומר שעליכם להגיד לו כל רגע מה לעשות כי אז הוא עלול להרגיש חסר ביטחון. במילים אחרות – תשחררו, יהיה בסדר ?

7. תשדרו רוגע וביטחון
כהורים, יש לכם תפקיד חשוב מאוד בצילומים הללו, מלבד העובדה שאתם גם מצולמים. אתם אלו שיוצקים ביטחון בילדים שלכם, אם לכם טוב, אם אתם סומכים על הצלמת, ואם אתם משרים אווירה נעימה- גם לילד יהיה נעים והוא יחוש בטוח בעצמו ונינוח מול המצלמה. היו שם בשביל הילד, חזקו אותו ואל תעירו לו יותר מדי או תגרמו לו לחוש שלא בנוח.

8. תנו לילד להיות ילד
בסופו של דבר הגענו לצילומי ילדים – אז תנו להם להיות ילדים! תנו להם ליהנות, לצחוק, לבחור צעצועים, לנוח, לרקוד, להתחבק, להשתולל (במידה) – תנו להם להרגיש חופשיים ומאושרים כמו שהם אמורים להיות והשאר יסתדר מעצמו ?

קבעתם כבר מועד לצילומים? עכשיו זה הזמן!


כשצילום ושינה נפגשו להם… מעניין אתכם לקרוא עוד ?

כשצילום ושינה נפגשו להם…

לקראת הקיץ, אירחתי בסטודיו מפגש חווייתי עם יועצת השינה שרון אלטרסקו. במהלך המפגש התנהלה שיחה קולחת בנושא שינת המתוקים, ושרון העניקה לאמהות טיפים וייעצה להן ייעוץ פרטני.להמשך קריאה
X

מעוניינים בפרטים נוספים?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם או התקשרו עכשיו 054-6446545